måndag 13 januari 2014

63 GÄDDOR!!!

Vilket fantastiskt mängdfiske jag hade denna lördag. Det började med gäddis redan på 2:a kastet och sedan fortsatte det med kontakter under hela dagen. Det var några ställen som ej levererade, men det kändes som det stod gädda nästan överallt idag. Det blev en topp på 94cm och ca: 5kg idag men dom flesta var på 1,5-2kg.
Betet för dagen blev en ny buster II i färgen tånglake som jag var inne hos Johan på Karlskrona marin och köpte på fredagen. Jag bytte till betydligt större beten för att försöka få lite större gäddisar, men det resulterade bara i att jag fick problem att kroka dom. Jag hade ca:50 missade gäddor också.



Det är alltid lika kul att använda ett nytt bete som efter en tur ser ut som det var gammalt och söndertuggat av våra fantastiska krokodiler vi har här i K-na.
Jag träffade också mina likasinnade vänner från Karlskronafiske(Håkan &Viktor) när vi gled in i samma vik fast från olika håll:-) Dom hade också haft ett bra mängdfiske med en topp på 89cm för Viktor. Jag vet dock ej hur många gäddisar som kom upp i den stora magnumbustern, men är man nyfiken kan man ju alltid kolla deras mycket underhållande blogg.


Nu nalkas det ju kallt väder och kanske t.o.m vinter så på söndagen fick det fixas lite med båten.
Man får väl pyssla med lite projekt här hemma nu så blir frun glad och då kan man köra på ordentligt när nu våren snart är här;-)//Ola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar