onsdag 26 mars 2014

Grym madam på besök:-)

Det blev en blåsig start för Jörgen när han kom hem från Nya Zeeland. Jörgen kom hem på fredagen och vi hade planerat lite lördagsfiske med brorsan och Johan. Det skulle visa sig bli lite väl mycket vind och väldigt lite vatten att fiska i så vi fick ge upp vid kl.1130. Vi fick alla känna på lite fisk så vi var väl rätt nöjda ändå.
 
Jörgen fortsatte att fiska några pass i veckan som gick och resultatet lät ju inte vänta på sig eller vad sägs om en madam på 7,5kg tagen på flugspöet. Detta toppar han samma dag med en fin madam på 9,2kg som tog en buster.
 
Nu till vår lilla morgontur i söndags där förutsättningarna var betydligt bättre än helgen innan. Vi hade syd-sydvästvindar, halvklart väder och så där lagom grumligt i vattnet.
Det började lite trögt då det tog ca.1/2timme att hitta lite fisk. Det visade sig att dom ville ta på en curlytailjigg från Jörgens gamla fiskelåda;-). Nu började vi få lite fisk men bara smått. Jörgen ville skona rygg och axlar lite med att fiska med flugspöet som är mjukare för kroppen.(tror jag;-)
Detta skulle visa sig vara ett vägvinnande beslut som inte lät vänta på sig. Jörgen får på en riktigt fin fet madam på ca:4kg som tar flugan i ett nafs. Ett par kast senare så ser jag att Jörgen har fått fisk på kroken igen och samtidigt som han kläcker ur sig att det kan vara en TIA!! så är jag på väg mot håven. Det blir en liten klump i magen på Jörgen då jag tar håven och sätter den i en vobbler men det löste sig bra och en snabb håvning gick perfekt.
Den är ju grym när den ligger där i håven och efter mätning, vägning och lite foto på den fantastiskt fina madamen så kan vi konstatera att jag har fått vara med om att ta Jörgens näst största flugfångade gädda någonsin. Hon mäter 114cm och väger prick 12kg ( jag var även med när Jörgen tog sin största på fluga 13,1kg och 118cm)
GRATTIS JÖRGEN TILL ÄNNU EN FIN MADAM!!
114cm och 12kg prick
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar